СПОСОБИ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ


НА ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЮ

  •   Стежте за тим, щоб навчальні завдання не лише відповідали віковим можливостям, а й мали оптимальний рівень складності, прияли виявленню майстерності та компетентності учнів. Регулюйте рівень складності, щоразу підвищуючи його.
  • Ø Давайте учню право вибору навчального завдання, не обмежуючи при цьому його свободи.
  • Ø Бажано добирати навчальні завдання з елементами новизни та непередбачуваності.
  • Ø Якомога менше використовуйте на уроках ситуації змагання. Краще привчити дитину до аналізу й порівняння власних результатів та досягнень. Ситуацію змагання  можна замінити ігровими видами діяльності.
  • Ø Скасуйте нагороди і призи за правильно виконані завдання, обмежившись лише оцінюванням і похвалою.
  • Ø Інтегруйте знання, пов'язуючи теми свого предмету з іншими навчальними дисциплінами, збагачуючи знання, розширюючи кругозір учнів.
  • Ø Слід пам’ятати про те, що покарання за неправильно розв’язане завдання є останнім і найменш ефективним заходом, який завжди викликає негативні емоції й негативно впливає на ставлення до навчання.
  • Ø Постійно і цілеспрямовано займатися розвитком якостей, що лежать в основі розвитку пізнавальних здібностей: швидкість реакції, всі види пам'яті, уваги, уяви і т. д. Основне завдання кожного вчителя – не тільки навчити, а й розвинути мислення дитини засобами свого предмета. 
Основні методи підвищення мотивації
1.     Використання емоцій, переживань учнів.
2.     Зміна методів і форм навчання.
3.     Включення учнів у колективну діяльність.
4.     Гра.
5.     Незвичайна форма подання навчального матеріалу.

Зміна форм і методів навчання
ü  Використання сучасних компютерних технологій та інтерактивних моделей в сукупності з традиційними методами навчання.                                
ü  Уроки зі створенням проблемної ситуації на різних етапах.   
ü  Позаурочна робота з виконання проектів і дослідницьких робіт з використанням ресурсів Інтернет.

 Включення учнів у колективну діяльність
ü  Взаємоперевірка учнів.                                                                 
ü  Надання учнями допомоги один одному.                                   
ü  Колективний пошук вирішення проблеми

  Гра
Здавалося б, гра – справа лише маленьких дітей. Але практика показує, що це не так. Найбільшу ефективність ігрова мотивація показує в середньому шкільному віці. Молодші більш керовані, старші – доросліші і цілеспрямовані. Середній же вік якраз і треба зачіпати чимось азартним і натхненним, але, звичайно, обережно, щоб не створити ситуацію змагання («жорстокого змагання»). Досить часто включають ігрові моменти на уроках:
ü  «Бій запитаннями»
ü  «Вірю - не вірю»
ü  «Лінгвістичний волейбол»
ü  «Так чи ні?»


Незвичайна форма подання навчального матеріалу
ü  Урок-подорож
ü  Урок-казка
ü  Бінарний урок

Комментарии