СПОСОБИ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
НА ДОПОМОГУ ВЧИТЕЛЮ
- Стежте за тим, щоб навчальні завдання не лише відповідали
віковим можливостям, а й мали оптимальний рівень складності, прияли виявленню
майстерності та компетентності учнів. Регулюйте рівень складності, щоразу
підвищуючи його.
- Ø Давайте учню право вибору навчального завдання, не
обмежуючи при цьому його свободи.
- Ø Бажано добирати навчальні завдання з елементами новизни
та непередбачуваності.
- Ø Якомога менше використовуйте на
уроках ситуації змагання. Краще привчити дитину до аналізу й порівняння власних
результатів та досягнень. Ситуацію змагання
можна замінити ігровими видами діяльності.
- Ø Скасуйте нагороди і призи за
правильно виконані завдання, обмежившись лише оцінюванням і похвалою.
- Ø Інтегруйте знання, пов'язуючи
теми свого предмету з іншими навчальними дисциплінами, збагачуючи знання,
розширюючи кругозір учнів.
- Ø Слід пам’ятати про те, що покарання за неправильно
розв’язане завдання є останнім і найменш ефективним заходом, який завжди
викликає негативні емоції й негативно впливає на ставлення до навчання.
- Ø Постійно і цілеспрямовано займатися розвитком якостей, що
лежать в основі розвитку пізнавальних здібностей: швидкість реакції, всі види
пам'яті, уваги, уяви і т. д. Основне завдання кожного вчителя – не тільки
навчити, а й розвинути мислення дитини засобами свого предмета.
Основні
методи підвищення мотивації
1.
Використання
емоцій, переживань учнів.
2.
Зміна
методів і форм навчання.
3.
Включення
учнів у колективну діяльність.
4.
Гра.
5.
Незвичайна
форма подання навчального матеріалу.
Зміна форм і методів навчання
ü Використання
сучасних комп’ютерних
технологій та інтерактивних моделей в сукупності з традиційними методами
навчання.
ü Уроки
зі створенням проблемної ситуації на різних етапах.
ü Позаурочна
робота з виконання проектів і дослідницьких робіт з використанням ресурсів
Інтернет.
Включення учнів у колективну діяльність
ü Взаємоперевірка
учнів.
ü Надання
учнями допомоги один одному.
ü Колективний
пошук вирішення проблеми
Гра
Здавалося б, гра – справа лише маленьких дітей. Але практика показує, що це
не так. Найбільшу ефективність ігрова мотивація показує в середньому шкільному
віці. Молодші більш керовані, старші – доросліші і цілеспрямовані. Середній же
вік якраз і треба зачіпати чимось азартним і натхненним, але, звичайно,
обережно, щоб не створити ситуацію змагання («жорстокого змагання»). Досить
часто включають ігрові моменти на уроках:
ü «Бій
запитаннями»
ü «Вірю - не
вірю»
ü «Лінгвістичний
волейбол»
ü «Так чи ні?»
Незвичайна форма подання навчального матеріалу
ü Урок-подорож
ü Урок-казка
ü Бінарний
урок
Основні
методи підвищення мотивації
1.
Використання
емоцій, переживань учнів.
2.
Зміна
методів і форм навчання.
3.
Включення
учнів у колективну діяльність.
4.
Гра.
5.
Незвичайна
форма подання навчального матеріалу.
Зміна форм і методів навчання
ü Використання
сучасних комп’ютерних
технологій та інтерактивних моделей в сукупності з традиційними методами
навчання.
ü Уроки
зі створенням проблемної ситуації на різних етапах.
ü Позаурочна
робота з виконання проектів і дослідницьких робіт з використанням ресурсів
Інтернет.
Включення учнів у колективну діяльність
ü Взаємоперевірка
учнів.
ü Надання
учнями допомоги один одному.
ü Колективний
пошук вирішення проблеми
Гра
Здавалося б, гра – справа лише маленьких дітей. Але практика показує, що це
не так. Найбільшу ефективність ігрова мотивація показує в середньому шкільному
віці. Молодші більш керовані, старші – доросліші і цілеспрямовані. Середній же
вік якраз і треба зачіпати чимось азартним і натхненним, але, звичайно,
обережно, щоб не створити ситуацію змагання («жорстокого змагання»). Досить
часто включають ігрові моменти на уроках:
ü «Бій
запитаннями»
ü «Вірю - не
вірю»
ü «Лінгвістичний
волейбол»
ü «Так чи ні?»
Незвичайна форма подання навчального матеріалу
ü Урок-подорож
ü Урок-казка
ü Бінарний
урок
Комментарии
Отправить комментарий