ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАХОДИ 2018-2020 н.р.

       ПРОВЕДЕНІ ЗАХОДИ У 2019-2020 н.р. 


ПРОСВІТНИЦЬКЕ ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ДИСКУСІЇ «ВСІ МИ РІЗНІ, АЛЕ РІВНІ!»6-А клас
2   БЕРЕЗНЯ 2020 РОКУ ПРАКТИЧНИМ ПСИХОЛОГОМ ШКОЛИ З  УЧНЯМИ 6-А КЛАСУ  БУЛО ПРОВЕДЕНО ПСИХОЛОГО-ПРОСВІТНИЦЬКЕ ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ДИСКУСІЇ «ВСІ МИ РІЗНІ, АЛЕ РІВНІ!»
ЗАНЯТТЯ ПРОВОДИЛОСЬ З МЕТОЮ ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ ТА ЦЬКУВАННЯ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ, А САМЕ:
  • розкрити поняття «толерантність», показати певні рівні толерантної поведінки людини;
  • показати, що таке толерантне ставлення до відмінностей;
  • розвивати  вміння аналізувати, вибирати правильну позицію,бачити індивідуальне в кожній людині; 
  • виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі;
  • виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість;
  • формувати почуття взаємодопомоги  та дружнього прийняття іншої людини, почуття відповідальності за свої вчинки;
  • сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки.  
  • ФОТО З ЗАНЯТТЯ  https://drive.google.com/drive/folders/1hIGTxojPJLJWZyfCdUfNkBfYLGNf3lbA

Розвивальне  заняття з елементами тренінгу:
 «Наші емоції та почуття. 
Психологія очима учнів  5х класів». 
2 березня 2020 року з учнями 5-А та 5-В класів, за запитом класних керівників, було проведено розвивальне заняття з елементами тренінгу та ігрових вправ.
Проведені заняття сприяють:
Ознайомленню дітей із поняттям «емоції», формуванню вміння використовувати способи саморегуляції з метою корекції негативних емоцій та агресивних тенденцій поведінки школярів середньої школи.
ФОТО  З ЗАНЯТТЯ    


РОЗВИВАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ «Внутрішній  світ «Я» (5-А клас) 
26 лютого 2020 року      практичним психологом школи з учнями 5-А класу було проведено розвивальне заняття: «Мій внутрішній світ «Я».
Проведене заняття сприяє  усвідомленню  учнів не зводиться до відображення лише зовнішніх об'єктів. Фокус свідомості може бути спрямовано і на самого суб'єкта, на його власну діяльність, його внутрішній світ. Таке усвідомлення людиною самої себе отримало в психології статус особливого феномена - самосвідомості. САМОСВІДОМІСТЬ - це здатність людини усвідомити саму себе, своє "Я", свої потреби, інтереси, цінності, своє буття і його сенс, власну поведінку й переживання тощо. 


Розвивальне заняття  з елементами  тренінгу:
 «Психологія очима 7 класу».
26 лютого 2020 року  практичним психологом школи  з учнями 7-Б класу, за запитом  класного керівника, було проведено  розвивальне заняття з елементами тренінгу: «Психологія очима учнів 7 класу».
Заняття було проведено з метою:
  • згуртування класного колективу;
  • побудова ефективної взаємодії учнів один з одним;
  • створення сприятливого психологічного клімату;
  • подолання бар’єру у міжособистісних відносинах;
  • розвиток комунікативних навичок;
  • виховання культури спілкування;
  • створювати сприятливий психологічний клімат;
  • сприяти  подоланню  бар’єра  в  міжособистісних відносинах, розвитку творчих здібностей та комунікативних навичок.
ФОТО З ЗАНЯТТЯ

24 лютого 2020 року, за запитом класного  керівника 5-А класу, практичним психологом школи, з учнями було проведено заняття  з елементами тренінгу та ігрових вправ, що сприяють гарному настрою п’ятикласників:  «Вгадай емоцію».
Заняття було проведено з метою:
  • формувати в учнів вміння та навички  розпізнавати ситуації, що поліпшують настрій, вербальні і невербальні вияви емоцій;
  • розвивати творче та асоціативне мислення,  вміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій, оцінювати свій емоційний стан та однокласників, використовувати прийоми для самозаспокоєння;  
  • підтримувати вміння учнів не боятися висловлювати власні думки щодо обговорення психологічних питань про життя;
  • виховувати бажання поліпшувати настрій друзям, рідним.
Дякуємо учням 5-А класу за активну участь та креативність!



Цікаві ігрові  розвивальні перерви для учнів  школи «Вчимося контролювати негативні емоції». 
Такі розвивальні заходи допомагають  формувати у учнів вміння розрізняти і контролювати свої емоції. Розвивають толерантне, позитивне ставлення до людей. Формують у дітей почуття поваги, розуміння, співчуття, навички встановлення контактів,  вміння розрізняти емоції, називати і виражати їх, розвивати зниження рівня агресивності, формувати позитивне ставлення до ровесників.


Просвітницькі заняття з елементами дискусій

"Світ без насильства очима дітей" 

Протягом січня 2020 року практичним психологом школи з учнями 5-9 класів  були проведені просвітницькі заняття з елементами дискусії «Світ без насильства очима дітей». Заняття проводились з метою профілактики домашнього насильства. Наприкінці занять учнями були створені малюнки та плакати для тематичної виставки: «Світ без насильства очима дітей».
Дякуємо учням за цікаві  роздуми  та  активну участь у проекті!   

Розвивальне заняття з елементами тренінгу та ігрових вправ: 

«Як уникнути стресу?!»

31 січня 2020 року, за запитом класного керівника 9-А класу, практичним психологом школи з учнями  класу було проведено розвивальне заняття з елементами тренінгу та ігрових вправ: «Як уникнути стресу?!».
Заняття проводилось з метою:  розвивати у підлітків соціально – комунікативний потенціал, формувати адекватну самооцінку, почуття впевненості, самоповаги та навички ефективної взаємодії в колективі.
Учні 9-А класу намагалися під час ігрових вправ висловлювати та зображувати  різноманітні емоційні стани. Таке заняття сприяє формуванню позитивних думок у учнів та виплеску негативних емоцій назовні.
ДЯКУЄМО УЧНЯМ ЗА АКТИВНУ УЧАСТЬ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТТЯ!

Психологічна година з елементами тренінгу

 та арт-технологій: «Створюємо настрій»

профілактика стресів та негативних проявів в учнівському середовищі
18 грудня  2019 р.  з учнями 5х та 8х класів була проведена психологічна година з елементами тренінгу та арт-технологій: «Створюємо настрій».
Розвивальне заняття було проведено з метою: 
надати ефективну підтримку учням у період   написання контрольних семестрових робіт (профілактика стресів та негативних проявів);
Зняти психоемоційне  напруження; підвищити навчальну мотивацію; формувати дружніх стосунків у  колективі;
Розвивати уміння та навички дітей працювати в команді, вміти чути  та слухати один одного, домовлятися під час роботи.
Заняття супроводжувалось релаксаційною новорічною музикою, наприкінці заняття діти показали свої уміння дружньо працювати в команді та виконали колективний новорічний колаж-вітання.


Просвітницькі заняття з елементами дискусій

 "Світ професій"

Протягом січня 2020 року , за запитом класних керівників,  з учнями 7х класів практичним психологом школи були проведені просвітницькі заняття  з елементами дискусій та ігрових вправ «Світ професій».
Проведені заняття сприяють:
― розширенню знань учнів про професії;
         ― розвитку логічного мислення, кмітливості,  вмінню аналізувати та бути спостережливими;
         ― формуванню у учнів  бажання вчитися, повагу до людей праці.

ПРОСВІТНИЦЬКІ ЗАНЯТТЯ З МЕТОЮ ПРОФІЛАКТИКИ ТА ПРОТИДІЇ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ 

04.11.2019 р. учні 5-А  класу  Краматорської ЗОШ I-III ступенів №3 взяли участь у психолого-просвітницькому проекті «Профілактика торгівлі людьми» від Донецької обласної Ліги ділових і професійних жінок в інформаційно - просвітницькій грі «Ліза та її друзі подорожують світом».
Мета заходу - інформування учнів (в ігровій формі) щодо проблеми торгівлі людьми та правил безпечних подорожей.
Діти вивчали правила поведінки в ситуаціях, які можуть привести до потрапляння в торгівлю людьми. 
ФОТО З ЗАХОДУ   

04.11.2019 р. учні 10-Б класу  Краматоської ЗОШ I-III ступенів №3 взяли участь у психолого-просвітницькому проекті «Профілактика торгівлі людьми» від Донецької обласної Ліги ділових і професійних жінок в інформаційно - просвітницькій грі «Ліза та її друзі подорожують світом».
Мета заходу - інформування учнів (в ігровій формі) щодо проблеми торгівлі людьми та правил безпечних подорожей.
Діти вивчали правила поведінки в ситуаціях, які можуть привести до потрапляння в торгівлю людьми. 
ФОТО З ЗАХОДУ   

01.11.2019 р. практичним психологом школи з учнями 5-Б класу була проведена психологічна година адаптаційного характеру: «Я – п’ятикласник». 
Заняття було проведено з метою:
-надання психологічної підтримки учням в період їх адаптації до умов навчання в середній школі.
-допомога в роботі з самоорганізації, самоконтролю;
-зниження рівня шкільної тривожності.

ФОТО З ЗАХОДУ   


01.11.2019 р. учні 5-Б класу  Краматоської ЗОШ I-III ступенів №3 взяли участь у психолого-просвітницькому проекті «Профілактика торгівлі людьми» від Донецької обласної Ліги ділових і професійних жінок в інформаційно - просвітницькій грі «Ліза та її друзі подорожують світом».
Мета заходу - інформування учнів (в ігровій формі) щодо проблеми торгівлі людьми та правил безпечних подорожей.
Діти вивчали правила поведінки в ситуаціях, які можуть привести до потрапляння в торгівлю людьми. 

ФОТО З ЗАХОДУ   


28.10.2019 р. учні 10-А класу  Краматоської ЗОШ I-III ступенів №3 взяли участь у психолого-просвітницькому проекті «Профілактика торгівлі людьми» від Донецької обласної Ліги ділових і професійних жінок в інформаційно - просвітницькій грі «Ліза та її друзі подорожують світом».
Мета заходу - інформування учнів (в ігровій формі) щодо проблеми торгівлі людьми та правил безпечних подорожей.
Діти вивчали правила поведінки в ситуаціях, які можуть привести до потрапляння в торгівлю людьми. 



28.10.2019 р. учні 5-В класу  Краматоської ЗОШ I-III ступенів №3 взяли участь у психолого-просвітницькому проекті «Профілактика торгівлі людьми» від Донецької обласної Ліги ділових і професійних жінок в інформаційно- просвітницькій грі «Ліза та її друзі подорожують світом».
Мета заходу - інформування учнів (в ігровій формі) щодо проблеми торгівлі людьми та правил безпечних подорожей.
Діти вивчали правила поведінки в ситуаціях, які можуть привести до потрапляння в торгівлю людьми. 


РОЗВИВАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ  "СВІТ РАДОСТІ" 
18 жовтня   2019 року   з учнями 1-В  класу  було проведено психологічне заняття з метою профілактики дезадаптації першокласників: «Світ радості».
Заняття було проведено з метою вчити дітей висловлювати свою думку, фантазувати. Викликати позитивні емоції  про школу. Сприяти розвитку емоційної напруги першокласників.



Індивідуальні та групові   психологічні   заняття  з учнями  школи  направлені  формування  позитивного  психологічного  клімату  та ефективну   групову  взаємодію в класі;  такі  заняття є стимулом, ресурсом для особистісного розвитку, покращення успіхів у навчанні, у спілкуванні з батьками та вчителями або ресурсом для подолання повсякденних проблем підлітка.   
Вправи підібрано таким чином, щоб забезпечити взаємодію всіх дітей, включити у взаємодію і тих, спілкування з якими часто уникають. Кожне з занять проводиться практичним психологом школи  у вигляді закінченого міні-тренінгу.

Адаптація VS Зміни у шкільному житті п’ятикласників
Під час переходу учнів із початкової до основної школи у них значно зростає нервово-психічне напруження та напруження серцево-судинної системи. Тому в перші дні навчання у п’ятому класі в учнів спостерігається низький рівень працездатності, уваги. П’ятикласники адаптуються до нових умов навчання так само складно, як і під час вступу до школи. Особливі труднощі в адаптації переживають ті учні, які до п’ятого класу перейшли з іншої школи, а інколи — з іншого населеного пункту.
Отже, серйозними випробуваннями для психіки учня п’ятого класу є: різка зміна умов навчання розмаїтість і якісне ускладнення вимог, що висувають перед учнем різні вчителі-«предметники» зміна позиції старшого учня у початковій школі на наймолодшого в основній. Більшість учнів переживають перехід із початкової школи до основної як важливий крок у своєму житті. Поява декількох учителів-«предметників» із різними вимогами, характерами, стилем викладання є для них очевидним показником дорослішання. 
У рамках адаптаційного процесу  практичним психологом школи   з учнями 5х класів  впроваджуються    адаптаційні години, завдяки  яким учні дізнаються  про властиві їм  та оточуючим  риси характеру.

РОЗВИВАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ
 "Я УЖЕ ПЕРШОКЛАСНИК!"  1-Б клас

30 вересня 2019 року практичним психологом школи з учнями 1-Б класу була проведена  групова корекційно - розвивальна робота (заняття) з елементами ігрової діяльності:  «Я уже першокласник». Заняття було проведено з метою поліпшення адаптаційного процесу.
Діти брали активну участь під час заняття.
Сподіваємося, що проведений захід позитивно вплинув на учнів-першокласників, сформував  в дітях позитивне ставлення до школи та нового статусу учня.


РОЗВИВАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ
 "Я УЖЕ ПЕРШОКЛАСНИК!"  1-А клас
30 вересня 2019 року практичним психологом школи з учнями 1-А класу була проведена  групова корекційно - розвивальна робота (заняття) з елементами ігрової діяльності:  «Я уже першокласник». Заняття було проведено з метою поліпшення адаптаційного процесу.
Діти брали активну участь під час заняття, розповідаючи про свої досягнення за перший місяць навчання у школі.
Сподіваємося, що проведене заняття позитивно вплинуло на учнів-першокласників, сформувавши  в дітях позитивне ставлення до школи та нового статусу учня.

РОЗВИВАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ
 "Я УЖЕ ПЕРШОКЛАСНИК!"  1-В клас
27 вересня 2019 року практичним психологом школи з учнями 1-В класу була проведена  групова корекційно - розвивальна робота (заняття) з елементами ігрової діяльності:  «Я уже першокласник». Заняття було проведено з метою поліпшення адаптаційного процесу.
Діти брали активну участь під час заняття.
Сподіваємося, що проведений захід позитивно вплинув на учнів-першокласників, сформував  в дітях позитивне ставлення до школи та нового статусу учня.

Розвивальне заняття з елементами дискусії 
"Шляхи вирішення конфліктів" (5-В клас) 
26 вересня 2019 року практичним психологом школи з хлопцями 5-В класу була проведена групова корекційно-розвивальна робота (заняття) щодо профілактики правопорушень: «Шляхи вирішення конфліктних ситуацій». Діти брали активну участь в обговоренні теми конфліктів серед однолітків. Сподіваємося, що проведений захід позитивно вплинув на учнів, розвинули в дітях толерантність та вміння бути гарними друзями, однокласниками, людьми.

 Адаптаційне розвивальне заняття  з елементами тренінгу  "МІЙ КЛАС"  10-А клас

24 вересня 2019 року з учнями 10-А класу  практичним психолгом школи  було проведено адаптаційне розвивальне заняття  з елементами тренінгу  «Мій клас».  
Заняття проводилось з  метою:
- формування сприятливого психологічного клімату;
- знаходження схожих рис учасників групи для покращення
взаємовідносин у колективі;
-        розвиток вміння працювати в команді;
-        згуртування групи;
-        усвідомлення кожним учасником своєї ролі, функції у групі;
-        підвищити комунікативні навички педагогів.  
Учні під час заняття працювали активно та творчо підходили до вирішення завдань. 


ПРОВЕДЕНІ ЗАХОДИ У 2018-2019 н.р. 

Розвивальне заняття з елементами тренінгу:  «Наші емоції та почуття»  (проведено  з учнями  6-А класу, 22.05.2019 року)
22 травня    2019  року     з учнями 6-А класу було проведено розвивальне заняття з елементами тренінгу:  «Наші емоції та почуття». 
Заняття було проведено  з метою:
• сформувати у дітей  навички саморегуляції психоемоційних станів та конструктивної взаємодії з оточуючими; • навчити прийнятним способам зняття психоемоційного напруження; • мотивувати до поліпшення своєї поведінки; • сприяти усвідомленню учасницями програми особистої відповідальності за свої дії та життя.


21  травня 2019  року  з учнями 3-Б класу   практичним психологом школи було проведено  розвивальне заняття з елементами   тренінгу:
«Емоції та почуття».   
Заняття було проведено  з метою:
ü створення позитивного психологічного клімату;
ü навчання дітей розуміння власного  настрою; розвиток почуття колективізм;
ü встановлювати дружні довірливі емоційні контакти між дорослим та дітьми;
ü формувати вміння вільно  висловлювати власні думки, розвивати почуття власної гідності, самоповаги, прийняття себе та  усвідомлення свого «Я»; 
ü розвивати творчі здібності учнів та уяву; 
ü формувати вміння працювати в команді.    

Просвітницьке заняття "Стереотипи та мода при виборі професії" (проведено з учнями 10-А класу, 10.05.2019 р.)
8  травня 2019 року з учнями 10-А класу, за запитом класного керівника, було проведено просвітницьке заняття з елементами тренінгу: «Стереотипи та мода при виборі професії».
Заняття було проведено з метою:
Ознайомити з міфами, стереотипами, установками, що впливають на вибір професії;
Проаналізувати роль «моди» при виборі професії;
Навчити виділяти та справлятись з своїми «бар’єрами» при виборі професії. 


РОЗВИВАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ  З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ:
«УМІЙ  ДРУЖИТИ» (5-В КЛАС, 29.03.2019 Р.)
29  березня 2019 року   практичним психологом школи  з учнями 5-В класу було проведено розвивальне заняття  з елементами тренінгу: «Умій дружити».
Заняття  було проведено з метою:
учити  цінувати друзів та дружбу, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі;
розвивати у учнів  вміння товаришувати;
формувати  уважне,  толерантне безкорисливе ставлення до  однокласників.
ФОТО З ЗАНЯТТЯ:

Просвітницьке заняття з елементами тренінгу:  
 «Всі професії важливі!» (3-Б клас,  28.03.19)
28 березня 2019 року практичним психологом школи з учнями 3-Б класу було проведено просвітницьке заняття з елементами тренінгу: «Всі професії важливі!»
Заняття проводилось  з метою:
 розширити і поглибити знання дітей про сучасні професії, що відносяться до різних типів;
 удосконалювати вміння класифікувати професії;
 формувати у учнів життєві компетентності;
 виховувати повагу до людей праці. 

ПРОСВІТНИЦЬКЕ ЗАНЯТТЯ «Перетвори мрію в мету»
(8-Б КЛАС, 20.03.2019 Р.)
20 березня 2019 року   практичним психологом   школи    з учнями  8-Б класу було проведено просвітницьке заняття   з елементами  тренінгу:  «ПЕРЕТВОРИ МРІЮ В МЕТУ».
ЗАНЯТТЯ БУЛО ПРОВЕДЕНО З МЕТОЮ:
Час проведення:
45 хв.
Мета заняття:
Ознайомити з поняттями та диференціацією понять «мрія» і «мета»
Задачі заняття:
Навчальна:
Розвиваюча:
Виховна:
Навчити вибудовувати алгоритм досягнення «мети»;
Розвивати вміння передбачення «перешкод» та методів їх подолання;
Розвивати вміння оцінки «проміжних результатів».
Навчитися справлятися з перешкодами на шляху до власних цілей.
Інструментарій:

Методи роботи:
Інтерактивна лекція, групова робота, індивідуальна робота.


     ПРОСВІТНИЦЬКЕ ЗАНЯТТЯ «Перетвори мрію в мету»
(8-В КЛАС, 20.03.2019 Р.)
20 березня 2019 року   практичним психологом   школи    з учнями  8-В класу було проведено просвітницьке заняття   з елементами  тренінгу:  «ПЕРЕТВОРИ МРІЮ В МЕТУ».
ЗАНЯТТЯ БУЛО ПРОВЕДЕНО З МЕТОЮ:
Час проведення:
45 хв.
Мета заняття:
Ознайомити з поняттями та диференціацією понять «мрія» і «мета»
Задачі заняття:
Навчальна:
Розвиваюча:
Виховна:
Навчити вибудовувати алгоритм досягнення «мети»;
Розвивати вміння передбачення «перешкод» та методів їх подолання;
Розвивати вміння оцінки «проміжних результатів».
Навчитися справлятися з перешкодами на шляху до власних цілей.
Інструментарій:

Методи роботи:
Інтерактивна лекція, групова робота, індивідуальна робота.



Розвивальне  заняття з елементами тренінгу "ЧАРІВНИЙ СВІТ ЕМОЦІЙ. ПІЗНАЄМО СЕБЕ" (проведено з учнями 4-В класу)

Профорієнтаційне  розвивальне  заняття з елементами тренінгу «УСВІДОМЛЕНИЙ ВИБІР ПРОФЕСІЇ» (проведено 21.12.18 з учнями 9-Б класу)  
Заняття  проводилось з метою:
Сприяти побудові адекватного, усвідомленого вибору професії;
Показати учасникам наслідки  випадкового вибору професії;
Дати зрозуміти  необхідність   активних  дій щодо вибору професії;
Навчити  самостійно визначати цілі й складати план їх досягнення;
Навчити усвідомлювати свої внутрішні обмеження та формувати вміння та навички покрокового зняття внутрішніх обмежень. 

Розвивальне  заняття з елементами тренінгу 
 (проведено 22.12.2018 з учнями 4-Г класу)
«ВЧИМОСЯ   КЕРУВАТИ    ЕМОЦІЯМИ, РОЗПІЗНАВАТИ ЕМОЦІЇ. ПІЗНАЄМО СЕБЕ».
Заняття   було проведено з елементами тренінгу:
  • ознайомити дітей з основними емоціями, навчитися їх розрізняти  та керувати емоціями, від яких  залежить їх успіх взаємодії з людьми, успіх їх соціального розвитку, соціалізації;
  • розвивати креативне  мислення, творчість;
  • виховувати толерантне ставлення один до одного. 

Комментарии