10 порад: Як провести літні канікули не за комп’ютером



У пору літніх канікул перед кожною дитиною постають “життєво важливі” питання: пройти комп’ютерну гру, до якої не можуть дійти руки, передивитись улюблені серіали, поставити новий рекорд у “Клондайку” тощо. Добре, коли є можливість поїхати кудись, де інтернету або немає, або зовсім не до нього. Але якщо доводиться проводити літо в місті, де багато пилу і машин, дитині нічого не залишається, крім того, щоб поспати і “урізноманітнити” життя інтернетом.
1. Дітей не можна позбавляти літнього відпочинку
Літо для дитини – це все-таки період відпочинку, і позбавляти дітей цієї радості ні в якому разі не можна. Це рівнозначно тому, якби вас змусили працювати круглий рік без відпустки. Так що не варто перевантажувати дитину і змушувати його займатися уроками кожен день. Краще дати йому вдосталь нагулятися – так він сам скучить за книжками.
2. Режим літнього табору
Зараз далеко не у всіх є можливість відправити дитину до бабусі в село або вибратися на пару тижнів на море. Для багатьох батьків літо – період інтенсивної роботи, і це абсолютно нормально. Якщо влітку у вас не виходить виїхати з міста і відпочити всією сім’єю, варто створити умови для відпочинку у себе вдома. Переведіть дитини на «літній розклад», звільніть режим.
3. Повторюйте шкільний матеріал в ігровій формі
За три місяці відпочинку діти можуть забути те, що вивчали протягом року. Так що краще за все повторювати пройдений матеріал, але робити це в ігровій формі  2-3 рази в тиждень, а не 5 – так навички точно не забудуться. Зараз в книжкових магазинах продається багато спеціальних «літніх зошитів» для дітей різного віку – це такі книги-подорожі, за допомогою яких дитина, граючи, повторює те, що засвоїв на уроках української мови, математики, літератури, англійської. Це і весело, і корисно.
4. Можливість вибору
Під час навчального року вибирати особливо не доводиться: якщо викладач просить вивчити вірш – потрібно його вивчити, якщо вчитель математики просить вирішити приклади – потрібно їх вирішити. Під час канікул ми радимо батькам давати дитині більше вибору: дозволити йому прочитати зі списку літератури те, що він сам хоче, або вирішити ті завдання, які йому самому здаються цікавими.
5. Поясніть дитині, чому повторювати шкільну програму важливо
Якщо ви поясните дитині, навіщо ви просите його іноді повернутися до своїх зошитів, він зрозуміє, що ви не нелюд, а просто хочете, щоб він не забув те, що ви разом так довго вчили  протягом року. Якщо дитина буде розуміти вашу мотивацію, у нього з’явиться своя, і виконувати завдання він буде з великим завзяттям.
6. Робіть це разом
Часто дорослі роблять все можливе, щоб дитина сприймала будь-які заняття як покарання. У вікно світить сонце, у дворі кричать діти, мама фарбує нігті, тато дивиться телевізор, а він повинен сидіти і щось писати. Це не правильно. Потрібно показати дитині, що вам теж цікаво те, що він робить, і провести з ним цей час. Або сказати: ти читаєш 30 хвилин, і ми з татом теж будемо читати книжки 30 хвилин, а потім розповімо один одному, хто що дізнався. Це чесно і справедливо.
7. Період зростання і нових вражень
Не треба забувати, що літо – дуже інтенсивний період дорослішання дітей. Після літа завжди видно, як дитина виросла, зробив якісний стрибок у розвитку. Влітку у дитини з’являється дуже багато нових вражень, і батькам необхідно створити умови для інтенсивного росту.
Запропонуйте дитині нові ігри – для цього не обов’язково вести його в дитячу ігрову кімнату в сучасний торговий центр. Діти люблять прості речі: покажіть, як грати в класики або резиночки, купите скакалку, м’ячик або крейда. Згадайте, у що ви самі грали в дитинстві. Проведіть з дитиною цілий день на вулиці, роздивляючись птахів, комах і дерева. Не завжди варто винаходити велосипед, іноді треба просто взяти і покататися на ньому.
8. Підготуватися до школи заздалегідь
З відпустки завжди важко виходити, і дітям теж. Якщо ви хочете підготувати дитину, то гуманніше за все заздалегідь повернутися до якогось режиму. Тому що якщо ви тільки вчора були на морі, а завтра вам знову потрібно множити, ділити і запам’ятовувати неправильні англійські дієслова, то ви відчуєте сильний стрес. Так що краще входити в ритм поступово і повернути дитину додому за пару тижнів до початку навчального року.
9. Навчитися новому
За три літніх місяці можна цілком встигнути навчитися чомусь новому – наприклад, записавшись на цікаві курси, як онлайн, так і традиційні. Те, на що взимку не вистачає ні сил, ні часу, під час відпустки вийде засвоїти в два рази швидше: так що у вас є шанс не тільки підтягти англійську, а й, наприклад, стати експертом з криміналістики або розібратися в творчості Шекспіра. Літо, здається, і саме дає приводи вчитися новому: наприклад, велика кількість сезонних фруктів і ягід – відмінний привід відточити кулінарні навички.
10.  Запропонуйте свою пораду щодо цікавого та корисного проведення часу під час літніх канікул.
Бажаємо вам  гарних  літніх канікул та нових враженнь!

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ
1. Вранці будіть дитину спокійно.
2. Не відправляйте дитину до школи без сніданку
3.Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів
4.
Зі школи зустрічайте дитину спокійно
5. 
Якщо дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте.
6. 
Коли дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.
7. Зауваження вчителя вислуховуйте без дитини.
8. При спілкуванні з дитиною не вживайте вислову: «Якщо ти будеш добре вчитись, то...».
9. Протягом дня знайдіть час  для спілкування з дитиною.
10. У сім’ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною.
11. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини, коли щось турбує її.
12. Пам’ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном,  лагідні слова. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ П’ЯТИКЛАСНИКІВ
В  АДАПТАЦІЙНИЙ ПЕРІОД
·         Обов’язковий прояв батьками інтересу до школи, класу, в якому вчиться дитина, до кожного прожитого нею шкільного дня. Неформальне спілкування зі своєю дитиною після шкільного дня.
·         Неприпустимість фізичних засобів впливу, залякування, критики на адресу дитини, особливо в присутності інших (членів родини, однолітків).
·         Врахування темпераменту дитини в період адаптації до шкільного навчання. Повільні й нетовариські діти набагато довше звикають до класу, швидко втрачають до нього інтерес, якщо відчують з боку дорослих і однолітків насильство, сарказм і жорстокість.
·         Надання дитині самостійності в навчальній роботі й організація обгрунтованого контролю за її навчальною діяльністю.
·         Заохочення дитини, і не тільки за успіхами у навчанні. Моральне стимулювання досягнень дитини.
·         Розвиток самоконтролю, самооцінки й самодостатності дитини. Відомий педагог і психолог Симон Соловейчик в одній зі своїх книг опублікував правила, які допоможуть батькам підготувати дитину до самостійного життя серед однолітків у школі під час адаптаційного періоду. Батькам необхідно пояснити ці правила дитині та з їхньою допомогою готувати дитину до дорослого життя.
·         Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поводження та взаємини з іншими дітьми. Навіть якщо немає особливих приводів, для занепокоєння, консультуйтеся з учителем не рідше, ніж раз на місяць.
·         Допомагайте дитині виконувати домашні завдання,але не робіть їх самі. Установіть спеціальний час для виконання домашнього завдання і стежте за виконанням цих настанов, що допоможе вам сформувати позитивне ставлення до навчання.
·         Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі. З’ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім установіть зв'язок між її інтересами й предметами, що вивчають у школі.
·         Особливі зусилля докладайте для того, щоб підтримувати спокійну й стабільну атмосферу вдома, коли в шкільному житті дитини відбуваються зміни.
·         За будь–якої можливості намагайтеся уникнути значних змін  або порушень у домашній атмосфері протягом першого півріччя. Спокій домашнього життя  дитини допомагає їй ефективніше розв’язувати проблеми в школі.




Комментарии