ПРОФІЛАКТИКА ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК
Профілактика шкідливих звичок – один із пріоритетних напрямків виховного процесу у школі.
Найбільш поширені шкідливі звички:
1. Куріння,
2. Алкоголізм,
3. Наркоманія,
а також такі соціальні шкідливі
звички, як:
4. Сучасна ігроманія,
5. Шопінгоманію,
6. Кофеїн і деякі інші.
Мета: формувати у учнів здатність протистояти небезпечним проявам життя, створювати і зміцнювати умови, які сприяють здоровому способу життя.
Завдання:
• формування уявлень про
небезпечність вживання алкоголю, наркотиків, табакокуріння. Вплив їх на
організм підлітків;
• розвиток життєвих навичок спрямованих
на стримування учнів від вживання алкоголю, наркотичних речовин, куріння, на
заохочення вести здоровий спосіб життя;
• формування в учнів сталої
мотиваційної установки на здоровий спосіб життя, як провідної умови збереження
і зміцнення здоров'я;
• навчання учнів методам самооцінки
і контролю стану і рівня здоров'я.
Головні цінність суспільства - життя
і здоров’я людини. В умовах ускладнення життя, між особистісних зв’язків і
стосунків державний курс освітньої політики ва Україні передбачає пропаганду
здорового способу життя, виховання здорового молодого покоління, якому жити і
працювати в новій державі. Основними причинами негативних змін у здоров’ї нації
є погіршення економічної ситуації, низький рівень державного медичного
обслуговування, несприятливі умови, соціальна напруженість. Україна підтримала
Конвенцію ООН про постійний розвиток людства. Головне – це безпека кожної
людини. Рівень безпеки залежить від стану навколишнього середовища, державної
системи підтримки безпеки людства та індивідуальної захищеності.
В останні десятиліття, в результаті
інтенсивного розширення кола адикцій, в основі яких знаходяться нікотин,
алкоголь, наркотичні речовини, а також азартні, компютерні ігри, Інтернет, у
сучасних підлітків все більше виявляється девіантна поведінка.
Підлітки із властивими їх віку
чуттєвістю виявляються найбільш незахищеними і психологічно безпомічними перед
життєвими труднощами. Не маючи достатніх навичок для їх рішення, не вміючи чи
небажаючи обирати адаптивні способи зняття напруги, вони можуть долучатися до
адиктивних засобів. У звязку з цим велика увага практичних психологів та
соціальних педагогів приділяється проблемі адикції і адиктивної поведінки
підлітків, яка як одна з форм деструктивної (руйнуючої) поведінки наносить
шкоду не тільки молодій людині, а й усьому суспільству.
Комментарии
Отправить комментарий