КОНСУЛЬТАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ «ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ»
Готовність до навчання в школі розглядається на сучасному етапі розвитку психології як комплексна характеристика дитини, якій розкриваються рівні розвитку психологічних якостей, що є найбільш важливими передумовами для нормального включення в нову соціальну середу і для формування навчальної діяльності.
Фізіологічна
готовність дитини до школи.
Цей
аспект означає, що дитина повинна бути готова до навчання в школі фізично.
Тобто стан його здоров'я повинен дозволяти успішно проходити освітню програму.
Фізіологічна готовність передбачає розвиток дрібної моторики (пальчиків),
координації руху. Дитина має знати, в якій руці і як потрібно тримати ручку. А
також дитина при вступі в перший клас повинен знати, поважати та розуміти
важливість дотримання основних гігієнічних норм: правильна поза за столом,
постава тощо/
Психологічна
готовність дитини до школи.
Психологічний
аспект, який включає в себе три компоненти: інтелектуальна готовність,
особистісна і соціальна, емоційно-вольова.
1.
Інтелектуальна готовність до школи означає:
-
до першого класу у дитини повинен бути запас певних знань (мова про них піде
нижче);
-
він повинен орієнтуватися в просторі, тобто знати, як пройти в школу і назад,
до магазину і так далі;
-
дитина має прагнути до одержання нових знань, тобто він повинен бути
допитливий;
-
повинні відповідати віку розвиток пам'яті, мовлення, мислення.
2.
Особистісна та соціальна готовність передбачає наступне:
-
дитина повинна бути комунікабельним, тобто вміти спілкуватися з однолітками і
дорослими; у спілкуванні не повинно проявлятися агресії, а при сварці з іншою
дитиною повинен вміти оцінювати і шукати вихід із проблемної ситуації; дитина
повинна розуміти і визнавати авторитет дорослих;
-
толерантність; це означає, що дитина повинна адекватно реагувати на
конструктивні зауваження дорослих і однолітків;
-
моральний розвиток, дитина повинна розуміти, що добре, а що - погано;
-дитина
повинна приймати поставлену педагогом завдання, уважно вислуховуючи, уточнюючи
неясні моменти, а після виконання він повинен адекватно оцінювати свою роботу,
визнавати свої помилки, якщо такі є.
3.
Емоційно-вольова готовність дитини до школи передбачає:
-
розуміння дитиною, чому він йде в школу, важливість навчання;
-
наявність інтересу до навчання і отримання нових знань;
-
здатність дитини виконувати завдання, яке йому не зовсім до душі, але цього
вимагає навчальна програма;
-
наполегливість - здатність протягом певного часу уважно слухати дорослого і
виконувати завдання, не відволікаючись на сторонні предмети і справи.
•
Пізнавальна готовність дитини до школи.
Даний
аспект означає, що майбутній першокласник повинен володіти певним комплексом
знань та вмінь, який знадобиться для успішного навчання в школі. Отже, що
повинен знати і вміти дитина у шість-сім років?
1)
Увагу.
•
Займатися якою-небудь справою, не відволікаючись, протягом двадцяти-тридцяти
хвилин.
•
Знаходити подібності та відмінності між предметами, картинками.
•
Вміти виконувати роботу за зразком, наприклад, з точністю відтворювати на
своєму аркуші паперу візерунок, копіювати рухи людини і так далі.
•
Легко грати в ігри на уважність, де потрібна швидкість реакції. Наприклад,
називайте жива істота, але перед грою обговоріть правила: якщо дитина почує
домашня тварина, то він повинен плеснути в долоні, якщо дике - постукати
ногами, якщо птах - помахати руками.
2)
Математика.
•
Цифри від 0 до 10.
•
Прямий рахунок від 1 до 10 і зворотний рахунок від 10 до 1.
•
Арифметичні знаки: « », «-«, «=».
•
Поділ кола, квадрата навпіл, чотири частини.
•
Орієнтування у просторі і на аркуші паперу: «праворуч, ліворуч, вгорі, внизу,
над, під, за і т. п.
3)
Пам'ять.
•
Запам'ятовування 10-12 картинок.
•
Розповідання по пам'яті віршиків, скоромовок, прислів'їв, казок і т.п.
•
Переказ тексту з 4-5 речень.
4)
Мислення.
•
Закінчувати речення, наприклад, «Річка широка, а струмок...», «Суп гарячий, а
компот...» і т. п.
•
Знаходити зайве слово з групи слів, наприклад, «стіл, стілець, ліжко, чоботи,
крісло», «лисиця, ведмідь, вовк, собака, заєць» і т. д.
•
Визначати послідовність подій, щоб спочатку, а що потім.
•
Знаходити невідповідності в малюнках, віршах-небылицах.
•
Складати пазли без допомоги дорослого.
•
Скласти з паперу разом з дорослим, простий предмет: човник, човник.
5)
Дрібна моторика.
•
Правильно тримати в руці ручку, олівець, кисть і регулювати силу їх натиску при
письмі та малюванні.
•
Розфарбовувати предмети і штрихувати їх, не виходячи за контур.
•
Вирізати ножицями по лінії, намальованої на папері.
•
Виконувати аплікації.
6)
Мова.
•
Складати пропозиції з декількох слів, наприклад, кішка, двір, йти, сонячний
зайчик, грати.
•
Розуміти і пояснювати зміст прислів'їв.
•
Складати зв'язну розповідь по картинці і серії картинок.
•
Виразно розповідати вірші з правильною інтонацією.
•
Розрізняти в словах букви і звуки.
7)
Навколишній світ.
•
Знати основні кольори, домашніх і диких тварин, птахів, дерева, гриби, квіти,
овочі, фрукти і так далі.
•
Називати пори року, явища природи, перелітних і зимуючих птахів, місяці, дні
тижня, свої прізвище, ім'я та по батькові, імена своїх батьків і місце їх
роботи, своє місто, адресу, які бувають професії
Комментарии
Отправить комментарий